שירותי מחשוב לעסקים

שרת פיזי או שרת וירטואלי – מה עדיף לארגון שלך?

שירותי מחשוב | מחשוב ענן | תמיכה | ניהול מערכות מידע | ERP | פתרונות מחשוב

בעידן הביג דאטה והמוביליות, מחשוב הענן ודרישות האחסון המשתנות, שרתים וירטואלים מתברגים יפה במערך האחסון הארגוני, ואף ותופסים בו מקום של כבוד. בין אפשרויות האחסון השונות בולטות במיוחד האופציות של VPS – שרת וירטואלי פרטי, שרת ייעודי ושרת שיתופי. לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות והתאמה מיוחדת לדרישות.

הקריטריונים המשותפים בין השרתים השונים

  • שרת ייעודי ושרת שיתופי שניהם סוגים של שרת פיזי, אשר מאוחסן בחוות שרתים ומשאבי המחשוב העומדים לרשות הלקוח מוגדרים וקבועים לאורך כל תקופת ההתקשרות בין הלקוח לבין הספק. כלומר, יש לכם כמות משאבים נקובה ומסוימת, איתה תצטרכו להסתדר. לעומתם, שרת וירטואלי הוא שרת גמיש המאוחסן בענן ומאפשר התאמה לצרכים משתנים.
  • שרתים וירטואליים פרטיים ושרתים שיתופיים מארחים מספר לקוחות ואינם מוקצים רק ללקוח אחד, בניגוד לשרת הייעודי.
  • שרתים וירטואלים פרטיים ושרתים ייעודיים נהנים מרמות אבטחה גבוהות יותר מאשר שרתים שיתופיים. כל אפשרות והיתרונות אותם היא מביאה לאבטחה המוגברת: שרת ייעודי מאובטח יותר משרת משותף בגלל שהוא מיועד ללקוח ספציפי אחד בלבד ואיננו משותף עם לקוחות אחרים. בשרת VPS , למרות ה”שיתופיות” (לכאורה) שלו, גישות ה-FTP ו-POP נפרדות מהשכנים האחרים בשרת ולכן, כל יחידה כזו מהווה יחידת אחסון העומדת (מבחינת האבטחה) בפני עצמה.

ההבדלים בין השרתים השונים 

על מנת להמחיש את ההבדלים בין השרתים השונים, נביא דוגמה מהמציאות היומית שלנו – מתחום הנדל”ן:

שרתים ייעודיים – שרת ייעודי דומה לבית בודד ופרטי, אשר נמצא על חלקת אדמה, במנותק מכל שכן. הדייר בו רשאי לעשות כאוות נפשו, אבל כל האחריות לתחזוקה ועלויותיה מוטלות עליו.

שרתים וירטואלים – שרת וירטואלי (VPS) הוא דירה בקומפלקס דירות. הלקוחות המאוחסנים בקומפלקס כזה נהנים ממשאבים ומתשתיות משל עצמם, אבל אינם נושאים בעלויות הכרוכות באחזקת בית בודד ופרטי, שכן העלויות מתחלקות בין תושבי הקומפלקס.

שרתים משותפים – שרת משותף הוא בניין רכבת בו דירות רבות והמשאבים משותפים לכל הגרים בו. אם מישהו ילכלך את הגינה או יצייר גרפיטי על קיר הכניסה לבניין, כל הדיירים יסבלו מכך. אם פורץ יצליח לחדור לתוך הבניין, הוא יוכל בקלות לעבור בין דירה אחת לשנייה (בעיית אבטחה – זוכרים?).

אז איך בוחרים בין השרתים?

הנה מספר קווים מנחים:

  • אם מדובר בחומר בכמות מוגדרת, אשר אין לו רגישות מרובה ואין לו דרישות אבטחה מיוחדות – תוכלו להסתפק בשרת שיתופי.
  • אם מדובר במשאבים בכמות מוגדרת (או אפילו בצמיחה מתוכננת עד לגבול ידוע מראש) ובמידע אשר יש לו דרישות אבטחה גבוהות במיוחד ויש לכם יכולות ניהול עצמיות לשרת – תוכלו לבחור בשרת ייעודי. במידה והחומר רגיש מאד ובכמות מוגדרת ואין לכם יכולות ניהול, תוכלו לבחור באופציה של שרת ייעודי מנוהל.
  • אם אתם זקוקים למשאבים גמישים ורמת אבטחה סבירה ואין לכם יכולות ניהול עצמיות, שרת וירטואלי יענה על דרישותיכם.
  • סוג נוסף המהווה סינתזה בין השרת הווירטואלי והשרת הייעודי הוא השרת ההיברידי, אשר מאפשר לכם ליהנות מצד אחד מאבטחה גבוהה במיוחד לחומר רגיש (שמעניק השרת הייעודי) ומצד שני מהגמישות במשאבים שמציע לכם שרת ה-VPS לחומר שרגישותו גבוהה פחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ייעוץ אסטרטגי למחשוב ענן

מחשוב ענן הוא מונח שלעתים קרובות נזרק לחלל האוויר בימינו, אבל מה זה אומר בדיוק? בסקירה שלפניכם נזכיר את היתרונות הרבים של מחשוב ענן וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלך. אך במיוחד נסביר מהן התועלות של ייעוץ מחשוב בתחום מחשוב הענן, ואיך זה תורם לעסק. פתרונות מחשוב ברמה האסטרטגית העסקית […]

ניהול ידע ארגוני – מדוע זה כל כך חשוב לארגונים?

ניהול ידע ארגוני – ידע הוא כוח וכאשר הארגון מצליח להשתמש בידע לטובתו ולנצל את הידע שברשותו כדי לקדם את עצמו הידע הופך לנכס של ממש. אך ישנו גם קושי לנהל הרבה ידע שמגיע מערוצים שונים, וכאן מגיעה הטכנולוגיה לעזרה. באמצעות כלים מתקדמים כמו למשל: ניהול מערכות מידע ניתן בימינו […]

מדוע ניהול מערכות תשתית הוא קריטי לעסק שלנו?

מידע הוא כוח בעולם העסקים וזה אומר כי כל עסק צריך לחשוב על נושא המידע. העסקים צריכים לאסוף מידע, לשמור אותו, לאחזר אותו וכמובן לנתח אותו ברמה הגבוהה ביותר שיש. עסק אשר לא יצליח לבצע את הפעולות הללו הוא עסק אשר יכשל. כאן נכנס לתמונה הנושא של ניהול מערכות תשתית […]

מדוע שירותי מחשוב ענן לסטארטאפים הם קריטיים?

מחשוב ענן לסטארטאפים – בתקשורת נראה כי כל ישראלי מקים סטארטאפ ויוצא עם אקזיט של מיליונים, האמת כמובן רחוקה מאוד מכך. הקמת סטארטאפ היא בין הדברים הקשים ביותר והמסובכים ביותר שאפשר לעשות. כאשר אנו מקימים סטארטאפ אנו צריכים לחשוב על אלף ואחד דברים כמו הנהלת חשבונות או פיתוח מוצר. אך […]

מחשוב ענן – יתרונות וחסרונות

תחום מחשוב הענן כבש את עולם ה-IT בסערה. עסקים, חברות וארגונים, ללא קשר לגודלם, מבססים כיום את תשתית ה-IT שלהם בענן הציבורי, בענן הפרטי וההיברידי. לעומתם, ישנם את אלו הסוברים כי התבססות על מיחשוב ענן איננה מועילה ואף במקרים מסויימים עלולה לגרום לנזקים.   לפיכך, ריכזנו עבורכם את רשימת היתרונות והחסרונות […]