שירותי מחשוב לעסקים
שירותי מחשוב

Windows 10 כבר כאן

שירותי מחשוב | מחשוב ענן | תמיכה | ניהול מערכות מידע | ERP | פתרונות מחשוב

מיקרוסופט הציגה את Windows 10

Windows 10

מערכת ההפעלה החדשה – ווינדוס 10 נותנת מענה חשוב לעולם של ריבוי מסכים ורספונסיביות במעבר בין מסכי המחשב הנייח, הנייד, הטאבלטים והסמטרטפונים. היא מתקנת את הממשק הלא ידידותי של הגרסה הקודמת – ווינדוס 8 וחושפת ממשק חדש בשם Continuum – רצף.

בשבוע שעבר חשפה חברת מיקרוסופט את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה ווינדוס – ווינדוס 10.

ווינדוס 10 – החידושים והשדרוגים

ווינדוס 10 מציגה בשורה חשובה לכל מאוכזבי מערכת ההפעלה הקודמת – ווינדוס 8, שהסתבכו עם מערכת ההפעלה המסורבלת והממשק החדשני שלא דמה לשום דבר שהורגלנו אליו.

בווינדוס 10 מציגה מיקרוסופט ממשק בשם Continuum – רצף, המפרידה בין מצב “דסקטופ” למחשב כאשר מחוברים אליו מקלדת או עכבר, לבין מצב “טאבלט”. גם מכשירים היברידיים יכולו לעבור באופן חלק בין שני המצבים – כאשר מצמידים מקלדת הממשק עובר למצב “דסקטופ” וכשמסירים את המקלדת הממשק עובר למצב “טאבלט”.

כפתור ה-Start חוזר לאחר שהוסר מווינדוס 8. כבר בחודש ספטמבר מיקרוסופט הודיעה תפריט ה”התחל” יחזור במסגרת גרסת ווינדוס 10. תפריט ההתחל החדש כולל מרחב הניתן להתאמה אישית עם אפליקציות, תוכניות ואתרי אינטרנט מועדפים.

ווינדוס 10 פועלת במציאות של מחשוב ענן ומציגה למפתחים פלטפורמה משותפת ליישומים הפועלים בכל המכשירים. מיקרוסופט מבקשת להציע חוויה כוללת בכל המכשירים בבית ובעבודה, מתוך הכרה בתהפוכות שעובר עולם המחשוב. “ווינדוס 10 פותחה לעולם שיכיל יותר מכשירים מאנשים” אמר מנכ”ל מיקרוסופט, סטיה נדלה.

דפדפן האינטרנט אקספלורר הוותיק מוחלף בווונדוס 10 בדפדפן חדש הנקרא “ספרטן” ועובד בדומה לכרום ולפיירפוקס. עם זאת, האקספלורר עדיין מהווה חלק מווינדוס 10 כיוון שהוא נבנה על פלטפורמת תוכנה שונה מהאקספולרר, במטרה להבטיח שיישומים ארגוניים ימשיכו לתפקד כראוי.

ווינדוס 10 מאפשרת ליצור שולחנות עבודה מרובים ולעבור ביניהם במהירות, חידוש חשוב ושימושי.

חידוש נוסף הוא “רביעיות סנאפ” – ווינדוס 10 מאפשרת לעבוד במקביל על עד ארבעה יישומים, בו-זמנית על אותו המסך, בתצוגת רביעיות חדשה.
כפתור Task-View חדש בסרגל המשימות ייקח אתכם היישר למסך אחד המציג את כל היישומים הפתוחים ואת כל הקבצים שבשימוש.

ווינדוס 10 מתממשקת גם עם קונסולות של משחק Xbox – מערכת ההפעלה תותקן בקונסולות ואפליקציה למחשב תאפשר לשחקנים גישה להודעות, לסרטונים ולמשחקים ששיחקו בהם תוך תמיכה במכשירים מרובים.

למה אין ווינדוס 9?

מיקרוסופט טוענת שזה על מנת להדגיש את ההבדל והריחוק בין ווינדוס 8 לגרסה החדשה.

האם כדאי לעבור?

נראה כי מיקרוסופט עשתה הפקת לקחים רצינית אחרי ווינדוס 8 ומציגה לא רק מערכת נוחה וידידותית יותר למשתמש, אלא גם מערכת אשר תומכת בכיוון הכללי אליו מתקדם עולם המחשוב – עולם של ענן, עולם של נגישות מכל מקום ובכל זמן, עולם של ריבוי מסכים ושל גמישות מקסימאלית במעבר ביניהם.

יש להניח כי מערכת ההפעלה החדשה תאפשר להפיק את המירב מהיכולות הטכנולוגיות של הארגון ותסייע לו למקסם אפשרויות, בקלות ובנוחות רבה יותר.

עדיין, אין מדובר בהמלצה גורפת וכתמיד, אנו ממליצים לכל ארגון לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורו בהתאם לצרכיו ובבחינה אסטרטגית תוך ראיית-על של כלל הפעילות בחברה.

“אדום” תמיד איתך!

זקוק לתמיכה טכנית חכמה ויעילה? לחשיבה אסטרטגית על שדרוג מערכות מידע?

“אדום” מנהלת מערך מתקדם של תמיכה טכנית ומומחית ובשימוש בטכנולוגיית מידע לצורך ייעול החברה. פעילותה של “אדום” תפורה ומותאמת אישית לכל חברה ונותנת מענה לצרכים העסקיים-ניהוליים-אסטרטגיים בראיה רחבה ועם מבט קדימה להתייעלות כוללת של הארגון כולו.

רוצה לשמוע עוד? לייעוץ חינם, צור איתנו קשר בטלפון: 052-366-1037
או במייל: Info@adom-it.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ייעוץ אסטרטגי למחשוב ענן

מחשוב ענן הוא מונח שלעתים קרובות נזרק לחלל האוויר בימינו, אבל מה זה אומר בדיוק? בסקירה שלפניכם נזכיר את היתרונות הרבים של מחשוב ענן וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלך. אך במיוחד נסביר מהן התועלות של ייעוץ מחשוב בתחום מחשוב הענן, ואיך זה תורם לעסק. פתרונות מחשוב ברמה האסטרטגית העסקית […]

ניהול ידע ארגוני – מדוע זה כל כך חשוב לארגונים?

ניהול ידע ארגוני – ידע הוא כוח וכאשר הארגון מצליח להשתמש בידע לטובתו ולנצל את הידע שברשותו כדי לקדם את עצמו הידע הופך לנכס של ממש. אך ישנו גם קושי לנהל הרבה ידע שמגיע מערוצים שונים, וכאן מגיעה הטכנולוגיה לעזרה. באמצעות כלים מתקדמים כמו למשל: ניהול מערכות מידע ניתן בימינו […]

מדוע ניהול מערכות תשתית הוא קריטי לעסק שלנו?

מידע הוא כוח בעולם העסקים וזה אומר כי כל עסק צריך לחשוב על נושא המידע. העסקים צריכים לאסוף מידע, לשמור אותו, לאחזר אותו וכמובן לנתח אותו ברמה הגבוהה ביותר שיש. עסק אשר לא יצליח לבצע את הפעולות הללו הוא עסק אשר יכשל. כאן נכנס לתמונה הנושא של ניהול מערכות תשתית […]

מדוע שירותי מחשוב ענן לסטארטאפים הם קריטיים?

מחשוב ענן לסטארטאפים – בתקשורת נראה כי כל ישראלי מקים סטארטאפ ויוצא עם אקזיט של מיליונים, האמת כמובן רחוקה מאוד מכך. הקמת סטארטאפ היא בין הדברים הקשים ביותר והמסובכים ביותר שאפשר לעשות. כאשר אנו מקימים סטארטאפ אנו צריכים לחשוב על אלף ואחד דברים כמו הנהלת חשבונות או פיתוח מוצר. אך […]

מחשוב ענן – יתרונות וחסרונות

תחום מחשוב הענן כבש את עולם ה-IT בסערה. עסקים, חברות וארגונים, ללא קשר לגודלם, מבססים כיום את תשתית ה-IT שלהם בענן הציבורי, בענן הפרטי וההיברידי. לעומתם, ישנם את אלו הסוברים כי התבססות על מיחשוב ענן איננה מועילה ואף במקרים מסויימים עלולה לגרום לנזקים.   לפיכך, ריכזנו עבורכם את רשימת היתרונות והחסרונות […]