שירותי מחשוב לעסקים
שירותי מחשוב

ניהול מערכות מידע – 5 טעויות

שירותי מחשוב | מחשוב ענן | תמיכה | ניהול מערכות מידע | ERP | פתרונות מחשוב

ניהול מערכות מידעתפקידו של מנהל מערכות המידע בארגון עובר בשנים האחרונות תמורות ושינויים רבים. חלק מתחומי האחריות היומיומיים שלו מתחלפים במערכות אוטומטיות ומנגד, ערכו כאסטרטג ותפקודו כחלק בלתי נפרד מהמערך העסקי רק הולך ועולה.

עליו להתמודד באופן שוטף עם הדרישה להתייעלות, להציג את החזר ההשקעה והערך העסקי של תקציב מערכות המחשוב בארגון, לתת מענה לדרישות ההולכות וגוברות מבפנים ולהיות קשוב למגמות מבחוץ.

מנהל מערכות המידע נדרש לסנכרן בין הטכנולוגיה לאסטרטגיה העסקית בחברה, ליצור סדרי עדיפויות תוך מתן ערך מרבי לארגון כולו.

הטעויות הבולטות של המנמ"ר

  • חוסר תיאום בין חלקי הארגון – אגפים שונים בחברה אינם מתואמים מבחינת לו"ז, תקציבים ומטרות-על. כך ניתן למצוא פעמים רבות תהליכי רכש ארוכים, כפילויות, ראייה צרה שגורמת לבזבוז משאבים, איכות ירודה, תוצאות בינוניות או עיכובים בלו"ז ברמה הארגונית.
  • אין גורם אחד אחראי – כשאין היררכיה ברורה של אחריות ושקיפות בדבר תחומי האחריות, הן בתוך הארגון והן מחוצה לו, האחריות מועברת מאחד לשני. כולנו יודעים איך זה נגמר.האחריות צריכה להיות ברורה גם מההיבט הביצועי וגם מבחינת ריכוז כלל הפרויקטים בארגון, תוך יכולת לראות תמונת-על של סדרי עדיפויות, תכנון ומעקב אחרי הפרויקטים.
  • אין נהלים מוגדרים – כשכל פרויקט ממציא את הגלגל מחדש, נפגמת המקצועיות ומבוזבזים משאבים רבים מיותרים. שיטות העבודה, הפיקוח, הבקרה והתיעוד צריכים להיות מעוגנים בנהלים ברורים לכל אורך הפרויקט.
  • אין רצף ניהולי – פרויקטים רבים מתפרסים על פני מחלקות שונות בארגון, כשהעובדים מבצעים את החלק שלהם בפרויקט במנותק מחלקים אחרים שלו ולעיתים במקביל לפרויקטים נוספים. הפיזור הזה גורם פעמים רבות לתקלות בלו"ז, לתקלות מקצועיות שונות ולקושי בסנכרון כל החלקים לכדי פרויקט אחד מגובש.
  • אין בקרת איכות ואין הפקת לקחים – לאורך פרויקט, בסיומו וכחלק בלתי נפרד מהעבודה השוטפת נדרשת בקרת איכות קבועה, ניתוח ביצועים וייזום קבוע של פעולות לשיפור היכולות של הארגון ברמה האסטרטגית, עם דגש על חדשנות טכנולוגית. חלק מתפקידו של המנמ"ר היא לנטר את הפעילות ולפעול לשיפור הפרמטרים המשמעותיים לארגון תוך שימוש בכלים הטכנולוגיים הקיימים.

כיצד ניתן לוודא שהארגון לא נופל באותן טעויות שמרבית החברות לוקות בהן?

ראשית, מודעות לקשיים הקיימים ולמכשולים הנפוצים חיונית על מנת לתת מענה לאותן בעיות שאנו מכירים בניהול מערכות מידע בארגונים.

שנית, יש להבין שתפקידו של המנמ"ר משתנה במהירות ובאופן תמידי ולכן על הארגון להיות דינאמי יחד איתו, תוך חשיבה מתמדת על סמכויות, תקציבים ודרישות, אבל החשוב מכל, להבין כי ככל שהזמן עובר המנמ"ר מעמיק את תפקידו כחלק בלתי נפרד מהשדרה הניהולית-אסטרטגית כשהוא נדרש לתת מענה לכמעט כל פן מהפעילות העסקית של הארגון.

ניהול מערכות מידע תוך הובלת אסטרטגיית מחשוב

"אדום" מומחית בניהול מתקדם של מערכות מידע ובשימוש בטכנולוגיית מידע לצורך ייעול החברה. אדום רואה את עצמה ITBP – שותף עסקי-אסטרטגי ומגייסת את מערכות המידע לקידום מטרות הארגון בראיית-על ניהולית. פעילותה של "אדום" תפורה ומותאמת אישית לכל חברה ונותנת מענה לצרכים העסקיים-ניהוליים-אסטרטגיים בראיה רחבה ועם מבט קדימה להתייעלות כוללת של הארגון כולו.

מעוניינים לשמוע עוד?

לייעוץ חינם, צור איתנו קשר בטלפון: 052-366-1037
או במייל: Info@adom-it.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מהי מערכת ERP?

למרות שמערכות ה-CRM תופסות בשנים האחרונות את מרכז תשומת הלב הארגונית, Customer Relationship Management הוא רק אחד מהצרכים הרבים הקיימים בארגונים המודרניים. אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני ארגונים כיום, הוא כמות הנתונים הרבה שמייצרות כל אחת מהמחלקות המרכיבות אותם. למעשה, הנתונים עצמם אינם לב הבעיה, אלא היכולת לאגד אותם […]

שירות תחזוקת מחשבים, מה זה כולל?

אין ספק, כי כיום, אין ולו גוף עסקי אחד, בין אם זו חנות קטנה לממכר בדים בדרום הארץ, או ארגון הייטק עתיר-ידע במרכז הארץ, שאיננו עושה שימוש במחשבים. השימוש עשוי להיות במחשב בודד (אולי אפילו מנותק מרשת האינטרנט), המפעיל מספר מצומצם של תוכנות לוקאליות המותקנות בו ומחובר למדפסת מקומית, או […]

שירות השכרת שרתים – מה הוא כולל ומהם היתרונות שלו?

בעידן המודרני חלק ניכר מהעסקים לא יכולים לפעול מבלי להחזיק בשרתים ייעודיים שיספקו את צרכי המחשוב שלהם. שירות השכרת שרתים בא למעשה לענות על הצורך בשירותי מחשוב, תוך התמודדות עם המגבלות והאילוצים הקיימים. כך לדוגמה לא בכל עסק ניתן להקצות חלל לטובת אחסון של שרתים וגם לא תמיד ברור האם […]

שירות אפיון מערכות מידע

מערכות המידע במרבית הארגונים הם הלב הפועם של העסק. החל מרשימת הלקוחות הפעילים, הלידים, וקריאות השירות, כמו גם המידע הרב הנוגע למערכת הנהלת החשבונות ולהתנהלות השוטפת. בעבר, היה מקובל להשתמש בתוכנות מקומיות, שכל אחת מהן מיועדת לביצוע מטלות ספציפיות. היום, שירות אפיון מערכות מידע הוא הכיוון החדש בתחום מערכות המידע […]

יתרונות שירות תמיכת מחשבים לעסקים

יתרונות שירות תמיכת מחשבים לעסקים מרבית העסקים היום הם מבוססי מחשב. גם אם העבודה השוטפת אינה מתנהלת רק על מחשב כמו בנגרות, חשמלאות, עיצוב רהיטים, ספרות, מסעדנות ועוד, לפחות חלק מהעבודה מתבצע דרכו, למשל, לקיחת הזמנות, תשלום, מעקב אחר הזמנות שלא הושלמו וכדומה. כלומר, מחשבים הם חלק מחיינו ואנחנו חיים […]