שירותי מחשוב לעסקים
שירותי מחשוב

דוקטור טכנולוגיה ומר עסקים

שירותי מחשוב | מחשוב ענן | תמיכה | ניהול מערכות מידע | ERP | פתרונות מחשוב

פיצול האישיות שלנו (כן, כן…) הוא הדרך היחידה לשרוד בשוק תחרותי!

הרבה פעמים עולה השאלה האם מנהל מערכות מידע צריך להיות מומחה בתחום הטכנולוגיה או מנהל ואיש עסקים?

לכאורה, מנהל מערכות המידע צריך להיות בראש ובראשונה איש טכני וטכנולוגי. להבין, להכיר ולשלוט בתמהיל מגוון של סוגי טכנולוגיות, להתעדכן באופן שוטף בחידושים, לתכנן צרכים טכנולוגים עתידיים ולהיערך אליהם, לפתח יישומים, לנהל דאטה בייס, לתמוך בפרויקטים. מצופה ממנו לתעדף, לגבש חזון טכנולוגי ולוודא את היתכנות התפקוד השוטף והתקין של הארגון. הוא דואג לשדרוגים, להטמעתם ולשילוב חלק בין ישן לחדש. באחריותו ביסוס נהלי עבודה ותקשורת פנים ארגונית, אבטחת המידע בחברה וגיבוי הידע. אין ספק שמהותו של תפקיד מנהל מערכות המידע הוא טכני וככזה הוא מייצג את פן הטכנולוגיה בארגון.

ניהול מערכות מידע

פיצול אישיות הכרחי – הטכנולוג והמנהל

אבל תפיסת העולם שלנו אומרת שבעולם העסקים של היום, מנהל מערכות מידע מעולה צריך לסבול מפיצול אישיות. ממש כמו בסיפור המפורסם על ד”ר ג’קיל ומיסטר הייד, אנחנו מאמינים שעתיד ניהול מערכות מידע טמון ביכולת לעבור בזריזות בין הטכנולוגיה לניהול. מנהל מערכות המידע אמנם צריך להיות טכנולוג בחסד, אבל מוכרח לגבש זהות נוספת מקבילה של מנהל. איש עסקים מעולה בדרגת מנ”כל, אשר יכול לראות תהליכים, מגמות ומטרות בארגון ממעוף הציפור, לנתח ולתרגם אותם למשמעות טכנולוגית יישומית בשטח ולתת להם מענה מתמשך ומשתנה בהתאם ליעדים האסטרטגיים של החברה.

הוא צריך להיות מסוגל לנהל עובדים תחתיו, להבין בתקציבים, לראות בחתך רוחב את כל מערכות הארגון, אגפיו ושלוחותיו על ייחודם וצרכיהם. הוא צריך להבין תהליכים בשוק בו פועל הארגון, להכיר את המתחרים, את פרופיל הלקוחות של החברה ולהכפיף את הטכנולוגיה ליעדים האסטרטגיים ולמטרות העל של הארגון.

אנחנו קוראים לזה ITBP

שיטת העבודה שלנו נקראת ITBP – IT Business Partner ומגדירה בבסיסה את הטכנולוגיה כשותף עסקי-אסטרטגי. מהניסיון שלנו בשטח, מדובר בתפיסת עולם שהיא הכרח על מנת להשיג יתרון בשוק תחרותי. ITBP מאפשרת למקסם את יעילות העסק ומסייעת לו להשיג את מטרותיו האסטרטגיות תוך שימוש בכלים טכנולוגיים.

זה אומר שאנחנו יכולים לזהות בחתכי רוחב כפילות בתהליכים ולאחד אותם תוך חיסכון בכח אדם, בזמן ובמשאבים, להציע פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לארגון התייעלות, לצפות צרכים עתידיים ולהגיב במהירות לסיטואציות משתנות.

במיוחד בתנאי חוסר וודאות

כשהשווקים מתאפיינים בתנאי חוסר וודאות, החשיבות של טכנולוגיה המלווה את עסק כשותף ניהולי לכל דבר ועניין היא בדיוק ההבדל בין הצלחה לכישלון.

אנחנו רואים את זה מדי יום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טכנולוגיית מידע כבסיס לתקשורת פנים ארגונית יעילה

תקשורת פנים ארגונית היא קריטית לתפעול יעיל של הארגון ובסופו של דבר לרווחיות שלו. זרימת מידע טובה בין כל המחלקות, בין ההנהלה לעובדים, בין השטח למטה, עדכון בזמן אמת ושימוש חכם בביג דאטה, עומד בבסיס העבודה בארגון. כשמשהו בתקשורת הזה משתבש, משתבשת כל שרשרת התפעול, קבלת ההחלטות מתבססת על נתונים […]

הטמעת מחשוב ענן בארגון

אם בעבר מחשוב ענן היה נחלתם של ארגונים גדולים בלבד, היום כבר ניתן לומר בוודאות שכל עסק, במיוחד עסקים קטנים ובינוניים, יכולים לצאת נשכרים מהטמעת מחשוב ענן כחלק בלתי נפרד מטכנולוגיית המידע בעסק. דווקא עסקים קטנים ובינוניים יכולים להנות בצורה מקסימלית מהגמישות שבענן בין אם בוחרים בענן פרטי, ציבורי או […]

טכנולוגיה חדשנית לחיסכון בהוצאות

מערכות מחשוב מתקדמות חוסכות כסף לארגון. זה פשוט כמו שזה נשמע. בין אם מדובר במערכות אינטגרציה, תפעול וניהול, כמו ERP ו-CRM אשר מייעלות תהליכים, ממזערות מקרים שבהן דברים נופלים בין הכיסאות ומאפשרות תקשורת טובה יותר ושקיפות בין כל חלקי הארגון. בין אם מדובר במערכות אוטומציה, אשר חוסכות כח אדם, מונעות […]

ERP – חידושים ושדרוג

תחום ה-ERP עובר בתקופה האחרונה שינויים ותהפוכות שנובעות משינויים בסביבה הדיגיטלית העסקית ומשנה את פניו. ממוצר מדף מנומנם, הוא הופך לפתרון עסקי-תפעולי דיגיטלי ודינמי שמחוייב לתת למשתמשיו פתרונות גמישים, חשיבה קדימת ויכולת מענה מהירה בשווקים דיגיטליים משתנים. תוכנות ה-ERP נגישות כיום גם בענן, והן מסוגלות לתת מענה הרבה יותר גמיש, […]

כיצד לבחור תשתית מחשוב בארגון?

כשארגון מקים לעצמו תשתית מחשוב, קיימת התלבטות על מה לבסס אותה. האם להקים תשתית פנים ארגונית המבוססת על שרתים פיזיים? האם להעדיף לבסס את מערכות המחשוב ואת אחסון המידע בענן? ענן ציבורי? ענן פרטי או לשלב את התשתיות באופן היברידי. מדובר באחת ההחלטות המשמעותיות והבסיסיות ביותר למערכות המידע בארגון, לכל […]