רוב המנהלים כיום מכירים בחשיבות של הטכנולוגיה בארגון, אבל טועים ביחס אליה. יש מנהלים שמתייחסים אליה כאל הכרח, כלי שחייב לתפקד היטב על מנת שהעבודה תתבצע. מנהלים אחרים, טכנולוגים במיוחד מתעדכנים בחידושים בתחום ודואגים שלארגון שלהם יהיה את הכי טוב, הכי חזק, הכי משודרג והכי חדש. שניהם טועים בהתייחסות שלהם!
האם הטכנולוגיה עובדת עבורך או שאתה עובד עבור הטכנולוגיה?
מערכות מידע וטכנולוגיות הן מרכיב משמעותי בשוק תחרותי בו שינויים דינאמיים ומהירות התגובה אליהם קובעים במידה רבה את יכולת הארגון להשיג יתרון תחרותי. אסטרטגיה טכנולוגית, המונחית ע”י אסטרטגיה עסקית, מאפשרת ליצור ערך מוסף בארגון להשגת יעדיו.
מנהלים חכמים שואלים את עצמם: איך מערכות מידע יכולות לא רק לתת לי מענה לצרכים המיידיים של העסק שלי, אלא כיצד הן יכולות לתמוך באסטרטגיה עסקית ולאפשר לי להגיע ליעדים האסטרטגיים שלי: פיננסיים, מיתוגיים, שיווקיים, שירותיים ואחרים, בקלות רבה יותר ולהפוך לאמצעי להשגת יתרון תחרותי.
לא תמיד הפתרון הנכון בראיה כוללת של מטרות העסק, הוא הפיתרון הזול ביותר, או היקר ביותר, או החדיש ביותר, או אפילו זה ש”כולם עוברים אליו”. לכן, מנהל חייב להתייחס למערכות מידע כאל נכס אסטרטגי שמטרתו לסייע לארגון להשיג באופן מיטבי את יעדיו העסקיים.
תן לטכנולוגיה לעבוד עבורך
איך עושים את זה? באמצעות שילוב של הבנה בבניה אסטרטגית של ארגונים ומיומנות עסקית יחד עם מומחיות טכנולוגית, מקצועיות והתעדכנות תמידית בשוק ה-IT.
ארבעה שלבים פשוטים שכל מנהל חייב להטמיע:
- זיהוי הבעיה הטכנולוגית.
איפה נמצא הכשל שמעכב את העבודה, את ההתפתחות או את הצמיחה? - עצירה!
לא להתפתות לפתרון נקודתי של טלאי על טלאי ללא מחשבה. (גם אם בסופו של דבר יסתבר שהפתרון הנכון כרגע לעסק הוא טלאי נקודתי לפתרון זמני של הבעיה). - לשאול את השאלות הנכונות:
מה המטרות של העסק? מה האסטרטגיה העסקית שלו? מה הוא רוצה להשיג? - מענה טכנולוגי שלם כפועל יוצא של העסק כולו.
הבחירה הטכנולוגית הנכונה לעסק תכלול תמיד גם את הצעד הבא של החברה, עם הפנים לצמיחה ולהתייעלות. היא תיקח בחשבון אלמנטים של חיסכון בזמן, חיסכון ורווח כספי, חיסכון בכוח אדם וגם קלות התפעול, שקט נפשי ומינימום התעסקות. כדי שהטכנולוגיה באמת תעבוד בשבילך ולא להיפך.
“אדום” מתמחה בניהול מערכות מידע וייעוץ אסטרטגי לחברות ומשלבת בין חדשנות, יצירתיות וחשיבה עסקית. הניסיון של “אדום” בתפירת פתרונות טכנולוגיים מזווית ניהולית ובראיה כוללת של צרכי העסק, מאפשרת לה להציע את הפתרון הטכנולוגי הנכון ביותר עבור העסק, להשגת מטרותיו. רוצים להתייעץ איתנו איך הטכנולוגיה יכולה לעבוד בשבילכם? נשמח לספק לכם ייעוץ ראשוני חינם!
צרו קשר בטלפון: 08-9700980 או במייל: Info@adom-it.co.il
חפשו אותנו גם בפייסבוק: https://www.facebook.com/adom.it.co.il
ובלינקדאין: http://www.linkedin.com/company/adom—strategy-technology-&-system-ltd
איל שלום, מסכים איתך שלא תמיד הבעיה והפתרונות בעסקים הינם טכנולוגיים. ישנם מקרים שבעיות נובעות מהגדרת תהליך עסקי לא נכון, אבל גם במקרים הנ”ל טכנולוגייה יכולה לסייע. כמובן שמאמר הנ”ל אנו לא מתייחסים לבעיות שנובעות מאגו או תרבות ארגונית כזו או אחרת.
דוד שלום,
בעקרון אני מסכים עם דבריך אבל יש לי בעיה כבר עם הסעיף הראשון “זיהוי הבעיה הטכנולוגית” העניין הוא שברוב המיקרים הבעיה כלל אינו טכנולוגית, יש לזהות את הבעיה נקודה.
וכן גם בסעיף האחרון “מענה טכנולוגי” – לא תמיד המענה הינו טכנולוגי, לפעמים שינוי בתהליך פותר את הבעיה לעיתים אנחנו רצים מהר מדי לפתרון טכנולוגי כאשר יש פתרונות פשוטים וקלים יותר ונכון ונכון לפעמים הפתרון הוא טכנולגי.
בכל מקרה התהליך שאתה מתאר הוא נכון.
איל תמוז
מנמ”ר פולימר לוג’יסטיקס