מה כולל שירות ניהול IT
חברות רבות מעוניינות לייעל את מערך המחשוב והתקשורת בארגון, אך נראה כי למרות הניסיון ליצור מערכת אחידה ונהלים ברורים בכל הנוגע לציוד הטכנולוגי בארגון, לרבות המחשבים, הטלפוניה, המדפסות וכלל המערכות המתקשרות ביניהן – קשה לקבוע מדיניות אחידה. מנהל IT או מנהל מערכות מידע הנמצא בארגון, ובונה נהלי עבודה ברשת, עשוי למצוא את עצמו במצבים לא נעימים עם עמיתים לעבודה, המתעלמים מנהלים אלה.
אאוטסורסינג לניהול ה IT בארגון
ניהול IT, המתבצע על ידי חברה חיצונית, מאפשר לצרוך שירותים מתקדמים, על ידי מומחי תוכנה ורשת, כמו גם מומחי תקשורת, שהוכשרו במיוחד לתפקד בתחום זה, בהתאם לצורך של הארגון בכל רגע נתון. כאשר חברה מתקשרת עם ספקי שירות חיצוניים בתחום, היא יכולה ליהנות מהידע המצטבר, שקשה יותר למנהל מערכות מידע הנמצא בארגון ואינו עובר הכשרות שוטפות, לרכוש במהלך העבודה.
אפיון צרכי החברה – מחשבים מסלול מחדש
במקרים רבים חברות פועלות מכוח האינרציה. אם בעבר היה לכל עובד בחברה מחשב, מדפסת ועמדת טלפון, כמו גם מגוון רחב של תוכנות ותיקות – גם בעתיד לעובדים חדשים יסופקו מחשבים וציוד דומה. אך לעתים יש “לחשב מסלול מחדש”. לבדוק מחדש את הצרכים של העובדים בכל מחלקה ולשקול שימוש בציוד חדיש יותר, או לחילופין לפשט את המחלקות ולהסתפק במדפסת איכותית אחת למחלקה, במקום שלושים.
באמצעות אפיון מדויק של צרכי ה IT של הארגון ניתן לייעל את הפעילות השוטפת, ולאפשר לכל עובד לעבוד בתפקיד שהוגדר לו, מבלי שיצטרך לתקן ציוד, לריב עם מדפסת, או להתקין תוכנות שעשויות להאט את המחשב, ולפגוע בקצב העבודה לטווח הרחוק.
תפעול שוטף ותיקון תקלות
לאחר אפיון מדויק של צרכי הארגון, ושיפור התשתית הקיימת ניתן להתחיל לעבוד עם החברה המספקת את שירותי ניהול ה -IT על בסיס שוטף, לפי צרכי החברה. ניתן לעבוד לפי דרישה, למטרת קריאות שירות במקרה של תקלה, או ביצוע עדכונים ושדרוגים באופן שוטף, כמו גם להעסיק מנהל IT קבוע בארגון, המשפר כל העת את התשתיות הקיימות ובוחן חלופות אפשריות (כמו למשל לעבור לטלפוניה המבוססת על VOIP, בחינה של רשתות פנימיות וחיצוניות וכד’).
מי יודע את הסיסמה?
אחת הבעיות שארגונים רבים נתקלים בהן, היא העובדה כי אדם אחד בלבד היה אחראי על הגדרת ותפעול המערכות הטכנולוגיות בארגון. איש מלבדו לא ידע כיצד הדברים עובדים. במידה וזה המצב בארגון שלכם, קיים סיכון מסויים שברגע שאותו עובד חולה, או עוזב את החברה – הידע נעלם ביחד אתו.
לסיכום, מנהל IT הוא חלק בלתי נפרד מכל ארגון מצליח ויעיל. בחירה של מנהל מערכות מידע מוצלח כעובד בארגון עשויה ליצור מצב שבו הוא עוזב, ולא קיים אדם אחר בארגון שיכול להמשיך את הפעילות שעשה. בחירה של חברת שירותים המספקת את כל שירותי ה IT, או חלקם, על בסיס דרישה, בהתאם לצרכים השונים של עסק, תאפשר תפעול שוטף, גם כאשר מנהל מערכות מידע אחד הוחלף באחר.
ייעוץ אסטרטגי למחשוב ענן
מחשוב ענן הוא מונח שלעתים קרובות נזרק לחלל האוויר בימינו, אבל מה זה אומר בדיוק? בסקירה שלפניכם נזכיר את היתרונות הרבים של מחשוב ענן וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלך. אך במיוחד נסביר מהן התועלות של ייעוץ מחשוב בתחום מחשוב הענן, ואיך זה תורם לעסק. פתרונות מחשוב ברמה האסטרטגית העסקית […]
ניהול ידע ארגוני – מדוע זה כל כך חשוב לארגונים?
ניהול ידע ארגוני – ידע הוא כוח וכאשר הארגון מצליח להשתמש בידע לטובתו ולנצל את הידע שברשותו כדי לקדם את עצמו הידע הופך לנכס של ממש. אך ישנו גם קושי לנהל הרבה ידע שמגיע מערוצים שונים, וכאן מגיעה הטכנולוגיה לעזרה. באמצעות כלים מתקדמים כמו למשל: ניהול מערכות מידע ניתן בימינו […]
מדוע ניהול מערכות תשתית הוא קריטי לעסק שלנו?
מידע הוא כוח בעולם העסקים וזה אומר כי כל עסק צריך לחשוב על נושא המידע. העסקים צריכים לאסוף מידע, לשמור אותו, לאחזר אותו וכמובן לנתח אותו ברמה הגבוהה ביותר שיש. עסק אשר לא יצליח לבצע את הפעולות הללו הוא עסק אשר יכשל. כאן נכנס לתמונה הנושא של ניהול מערכות תשתית […]
מדוע שירותי מחשוב ענן לסטארטאפים הם קריטיים?
מחשוב ענן לסטארטאפים – בתקשורת נראה כי כל ישראלי מקים סטארטאפ ויוצא עם אקזיט של מיליונים, האמת כמובן רחוקה מאוד מכך. הקמת סטארטאפ היא בין הדברים הקשים ביותר והמסובכים ביותר שאפשר לעשות. כאשר אנו מקימים סטארטאפ אנו צריכים לחשוב על אלף ואחד דברים כמו הנהלת חשבונות או פיתוח מוצר. אך […]
מחשוב ענן – יתרונות וחסרונות
תחום מחשוב הענן כבש את עולם ה-IT בסערה. עסקים, חברות וארגונים, ללא קשר לגודלם, מבססים כיום את תשתית ה-IT שלהם בענן הציבורי, בענן הפרטי וההיברידי. לעומתם, ישנם את אלו הסוברים כי התבססות על מיחשוב ענן איננה מועילה ואף במקרים מסויימים עלולה לגרום לנזקים. לפיכך, ריכזנו עבורכם את רשימת היתרונות והחסרונות […]