שירותי מחשוב לעסקים
שירותי מחשוב

בין ניהול מערכות מידע לשיווק

שירותי מחשוב | מחשוב ענן | תמיכה | ניהול מערכות מידע | ERP | פתרונות מחשוב

מדוע המנמ"ר שלכם חייב להבין בשיווק

הקשר בין מנמ"ר לשיווק באירגוןאספקת שירותים, עיצוב ותכנון פתרונות שיווק הם חלק בלתי נפרד ממערך השירותים שמנהל מערכות המידע בארגון צריך לספק.

אך, במקרים רבים המנמ"ר מסתפק בתפקיד טכנולוגי, או אף מוצא את עצמו נלחם בשיווק וכך מפסיק להיות בעל השפעה על האסטרטגיה העסקית של הארגון.

הגישה שלנו מאז ומתמיד ראתה במנהל מערכות המידע בארגון חלק בלתי נפרד ממגבשי הייעוץ האסטרטגי הניהולי/עסקי במשרד וככזה, עליו להכיר היטב את הארגון על אגפיו השונים.

אבל, היכרות עם הארגון אינה מספיקה. פעמים רבות המנמ"ר מבדל את עצמו ביודעין מיתר הארגון וביתר שאת מתחום השיווק.

לשיווק ולמחשוב קווים משיקים הכוללים:

  • תחומים הנמצאים תמיד עם האצבע על הדופק
  • דינאמיים
  • מהירים
  • משתנים כל הזמן
  • דורשים יוזמה
  • בעלי תגובתיות מהירה
  • בעלי יכולות לזיהוי צרכי שוק

פיחות במעמד המנמ"ר

המנמ"ר בארגון הולך ומאבד ממעמדו והאחריות נעוצה בראש ובראשונה בו עצמו ובתפקידים שהוא לוקח על עצמו בארגון:

  • כאשר מנהל מערכות המידע הופך לגורם אשר רק נותן שירות טכני לזרועות השונות של הארגון ואינו נתפס עוד כגורם מכוון ויוזם האחראי לפיתוח העסקי.
  • כאשר הוא מפסיק לראות את עצמו כחלק אינטגרלי משדרת הניהול בארגון ומצוות קובעי האסטרטגיה והמדיניות, הוא מוותר על יכולתו להשפיע על התפתחות הארגון.

אל המקומות האלה נכנסים אנשי השיווק, שאמנם מבינים היטב לאן הם רוצים להצעיד את הארגון ויש להם חזון ברור, אבל הם חסרים את הידע הטכנולוגי וההשכלה המתאימה שתוכל להעביר את החזון מהכוח אל הפועל.

התוצאה לעיתים קרובות היא עגומה ומנהל מערכות המידע מאבד מסמכותו ומכוחו, תוך צמצום תפקידו לטכני בלבד.

מנמ"ר שמבין שיווק – היכולת לקיים אינטגרציה מושלמת

כשמערך המחשוב תופס את עצמו לא רק כספק שירותים טכנולוגיים אשר מקבל הוראות ודרישות, אלא כמעצב מדיניות, הוא מסוגל לסייע לארגון להמריא לגבהים שאנשי השיווק אפילו לא ידעו שניתן להגיע אליהם.

לשם כך, צריך להבין ולהכיר את השוק, ליזום, ללמוד ולשלב ידיים במטרה להפוך לגורם מקצועי שלא ישים רגליים בגלגלי השיווק ולא יהיה רק כלי פאסיבי.

מנהל מערכות מידע ייקח חלק פעיל במהלכים, יספק פתרונות משולבים עם אפיון ופיתוח מערכות מידע, או במילים אחרות "יגדיל ראש".

הדבר הגיוני מאחר וחלק גדול מפעילות המנמ"ר עוברת לכלים אוטומטיים, נגזרת מתוכנות מדף וכעת, הערך המוסף שלו נמצא בדיוק בתפר של אפיון, תכנון, עיצוב ושילוב ידיים עם אגף השיווק במטרה לקחת את הארגון קדימה בחזון משותף.

ניהול מערכות מידע תוך הובלת אסטרטגיית מחשוב

חברת "אדום" מומחית בניהול מתקדם של מערכות מידע ובשימוש בטכנולוגיית מידע לצורך ייעול החברה.

"אדום" רואה את עצמה ITBP – שותף עסקי-אסטרטגי ומגייסת את מערכות המידע לקידום מטרות הארגון בראיית-על ניהולית.

פעילותה של "אדום" תפורה ומותאמת אישית לכל חברה ונותנת מענה לצרכים העסקיים-ניהוליים-אסטרטגיים בראייה רחבה ועם מבט קדימה להתייעלות כוללת של הארגון כולו.

רוצים לשמוע עוד?

לייעוץ חינם צרו איתנו קשר בטלפון: 052-366-1037

או במייל: Info@adom-it.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מהי מערכת ERP?

למרות שמערכות ה-CRM תופסות בשנים האחרונות את מרכז תשומת הלב הארגונית, Customer Relationship Management הוא רק אחד מהצרכים הרבים הקיימים בארגונים המודרניים. אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני ארגונים כיום, הוא כמות הנתונים הרבה שמייצרות כל אחת מהמחלקות המרכיבות אותם. למעשה, הנתונים עצמם אינם לב הבעיה, אלא היכולת לאגד אותם […]

שירות תחזוקת מחשבים, מה זה כולל?

אין ספק, כי כיום, אין ולו גוף עסקי אחד, בין אם זו חנות קטנה לממכר בדים בדרום הארץ, או ארגון הייטק עתיר-ידע במרכז הארץ, שאיננו עושה שימוש במחשבים. השימוש עשוי להיות במחשב בודד (אולי אפילו מנותק מרשת האינטרנט), המפעיל מספר מצומצם של תוכנות לוקאליות המותקנות בו ומחובר למדפסת מקומית, או […]

שירות השכרת שרתים – מה הוא כולל ומהם היתרונות שלו?

בעידן המודרני חלק ניכר מהעסקים לא יכולים לפעול מבלי להחזיק בשרתים ייעודיים שיספקו את צרכי המחשוב שלהם. שירות השכרת שרתים בא למעשה לענות על הצורך בשירותי מחשוב, תוך התמודדות עם המגבלות והאילוצים הקיימים. כך לדוגמה לא בכל עסק ניתן להקצות חלל לטובת אחסון של שרתים וגם לא תמיד ברור האם […]

שירות אפיון מערכות מידע

מערכות המידע במרבית הארגונים הם הלב הפועם של העסק. החל מרשימת הלקוחות הפעילים, הלידים, וקריאות השירות, כמו גם המידע הרב הנוגע למערכת הנהלת החשבונות ולהתנהלות השוטפת. בעבר, היה מקובל להשתמש בתוכנות מקומיות, שכל אחת מהן מיועדת לביצוע מטלות ספציפיות. היום, שירות אפיון מערכות מידע הוא הכיוון החדש בתחום מערכות המידע […]

יתרונות שירות תמיכת מחשבים לעסקים

יתרונות שירות תמיכת מחשבים לעסקים מרבית העסקים היום הם מבוססי מחשב. גם אם העבודה השוטפת אינה מתנהלת רק על מחשב כמו בנגרות, חשמלאות, עיצוב רהיטים, ספרות, מסעדנות ועוד, לפחות חלק מהעבודה מתבצע דרכו, למשל, לקיחת הזמנות, תשלום, מעקב אחר הזמנות שלא הושלמו וכדומה. כלומר, מחשבים הם חלק מחיינו ואנחנו חיים […]