שירותי מחשוב לעסקים
שירותי מחשוב

ניהול מערכות מידע – 5 טעויות

שירותי מחשוב | מחשוב ענן | תמיכה | ניהול מערכות מידע | ERP | פתרונות מחשוב

ניהול מערכות מידעתפקידו של מנהל מערכות המידע בארגון עובר בשנים האחרונות תמורות ושינויים רבים. חלק מתחומי האחריות היומיומיים שלו מתחלפים במערכות אוטומטיות ומנגד, ערכו כאסטרטג ותפקודו כחלק בלתי נפרד מהמערך העסקי רק הולך ועולה.

עליו להתמודד באופן שוטף עם הדרישה להתייעלות, להציג את החזר ההשקעה והערך העסקי של תקציב מערכות המחשוב בארגון, לתת מענה לדרישות ההולכות וגוברות מבפנים ולהיות קשוב למגמות מבחוץ.

מנהל מערכות המידע נדרש לסנכרן בין הטכנולוגיה לאסטרטגיה העסקית בחברה, ליצור סדרי עדיפויות תוך מתן ערך מרבי לארגון כולו.

הטעויות הבולטות של המנמ”ר

  • חוסר תיאום בין חלקי הארגון – אגפים שונים בחברה אינם מתואמים מבחינת לו”ז, תקציבים ומטרות-על. כך ניתן למצוא פעמים רבות תהליכי רכש ארוכים, כפילויות, ראייה צרה שגורמת לבזבוז משאבים, איכות ירודה, תוצאות בינוניות או עיכובים בלו”ז ברמה הארגונית.
  • אין גורם אחד אחראי – כשאין היררכיה ברורה של אחריות ושקיפות בדבר תחומי האחריות, הן בתוך הארגון והן מחוצה לו, האחריות מועברת מאחד לשני. כולנו יודעים איך זה נגמר.האחריות צריכה להיות ברורה גם מההיבט הביצועי וגם מבחינת ריכוז כלל הפרויקטים בארגון, תוך יכולת לראות תמונת-על של סדרי עדיפויות, תכנון ומעקב אחרי הפרויקטים.
  • אין נהלים מוגדרים – כשכל פרויקט ממציא את הגלגל מחדש, נפגמת המקצועיות ומבוזבזים משאבים רבים מיותרים. שיטות העבודה, הפיקוח, הבקרה והתיעוד צריכים להיות מעוגנים בנהלים ברורים לכל אורך הפרויקט.
  • אין רצף ניהולי – פרויקטים רבים מתפרסים על פני מחלקות שונות בארגון, כשהעובדים מבצעים את החלק שלהם בפרויקט במנותק מחלקים אחרים שלו ולעיתים במקביל לפרויקטים נוספים. הפיזור הזה גורם פעמים רבות לתקלות בלו”ז, לתקלות מקצועיות שונות ולקושי בסנכרון כל החלקים לכדי פרויקט אחד מגובש.
  • אין בקרת איכות ואין הפקת לקחים – לאורך פרויקט, בסיומו וכחלק בלתי נפרד מהעבודה השוטפת נדרשת בקרת איכות קבועה, ניתוח ביצועים וייזום קבוע של פעולות לשיפור היכולות של הארגון ברמה האסטרטגית, עם דגש על חדשנות טכנולוגית. חלק מתפקידו של המנמ”ר היא לנטר את הפעילות ולפעול לשיפור הפרמטרים המשמעותיים לארגון תוך שימוש בכלים הטכנולוגיים הקיימים.

כיצד ניתן לוודא שהארגון לא נופל באותן טעויות שמרבית החברות לוקות בהן?

ראשית, מודעות לקשיים הקיימים ולמכשולים הנפוצים חיונית על מנת לתת מענה לאותן בעיות שאנו מכירים בניהול מערכות מידע בארגונים.

שנית, יש להבין שתפקידו של המנמ”ר משתנה במהירות ובאופן תמידי ולכן על הארגון להיות דינאמי יחד איתו, תוך חשיבה מתמדת על סמכויות, תקציבים ודרישות, אבל החשוב מכל, להבין כי ככל שהזמן עובר המנמ”ר מעמיק את תפקידו כחלק בלתי נפרד מהשדרה הניהולית-אסטרטגית כשהוא נדרש לתת מענה לכמעט כל פן מהפעילות העסקית של הארגון.

ניהול מערכות מידע תוך הובלת אסטרטגיית מחשוב

“אדום” מומחית בניהול מתקדם של מערכות מידע ובשימוש בטכנולוגיית מידע לצורך ייעול החברה. אדום רואה את עצמה ITBP – שותף עסקי-אסטרטגי ומגייסת את מערכות המידע לקידום מטרות הארגון בראיית-על ניהולית. פעילותה של “אדום” תפורה ומותאמת אישית לכל חברה ונותנת מענה לצרכים העסקיים-ניהוליים-אסטרטגיים בראיה רחבה ועם מבט קדימה להתייעלות כוללת של הארגון כולו.

מעוניינים לשמוע עוד?

לייעוץ חינם, צור איתנו קשר בטלפון: 052-366-1037
או במייל: Info@adom-it.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

כיצד לבחור תשתית מחשוב בארגון?

כשארגון מקים לעצמו תשתית מחשוב, קיימת התלבטות על מה לבסס אותה. האם להקים תשתית פנים ארגונית המבוססת על שרתים פיזיים? האם להעדיף לבסס את מערכות המחשוב ואת אחסון המידע בענן? ענן ציבורי? ענן פרטי או לשלב את התשתיות באופן היברידי. מדובר באחת ההחלטות המשמעותיות והבסיסיות ביותר למערכות המידע בארגון, לכל […]

שדרוג תשתיות המחשוב בארגון – לא הוצאה, השקעה!

עסקים רבים מתייחסים לרגע שבו צריך להחליף ולשדרג תשתיות מחשוב כאל הוצאה הכרחית במקרה הטוב, או כאל גזירת גורל במקרה הרע. פעמים רבות בניסיון לחסוך, ארגונים מאלתרים פתרונות זמניים, מבצעים שדרוגים טלאי על גבי טלאי ומיישמים פתרונות מקומיים שלטווח הארוך פוגעים בארגון וביכולות המחשוב ולפיכך גם בתוצאות העסקיות ובמטרות העל […]

ניהול סיכוני IT – לא פריווילגיה רק של תאגידי ענק

סיכוני IT הם כל סוג של סיכון עסקי, אשר כרוך בשימוש, בבעלות, בהפעלה או באימוץ טכנולוגיות מידע בארגון. ככאלה, הם רלוונטיים לכל סוגי הארגונים והחברות אשר חשופים אליהם, החל מחברות קטנות ובינוניות ועד לתאגידי ענק. אבל בשטח, ניתן לראות כי ארגונים רבים טומנים את הראש בחול ואינם מגבשים מענה מספק […]

חשיבותו של מנהל מערכות מידע בארגונים SMB

בעידן הנוכחי הטכנולוגיה תופסת מקום משמעותי מאד בארגונים עסקיים וחברות ולא רק, גם עסקים קטנים ובינוניים מתחילים להבין את חשיבות השימוש במערכות ניהול מידע כחלק מהתפתחות עסקית. מערכות המידע מסייעות לארגון להתנהל בצורה יעילה, לבנות אסטרטגיות נכונות ליישום בטווח הקצר והארוך, לשמור על קצב גדילה נכון, ואפילו להיות ההבדל בין […]

הטמעה של מערכות ERP בארגון

ארגונים נוקטים פעולות שונות על מנת לייעל את דרכי הפעולה שלהם, ואחת הדרכים לשפר את פעולתו של ארגון היא הטמעת מערכות ERP. כדי שתבינו את הנושא בצורה טובה יותר, ריכזנו עבורכם את מידע מקצועי בנושא הטמעה של מערכות ERP. מה זה מערכת ERP? מערכת ERP (Enterprise Resource Planning System) או […]